2011-03-30

Odla med Helena

Våren har inte haft så bråttom i år, men eftersom grönt är skönt och trädgården ligger i träda och jag har bråttom, får jag lösa det på annat sätt: alfalfafrön!

Dag ett: Blötlägg fröna några timmar. Efterföljande dagar ska man skölja fröna några gånger om dagen. Själv lägger jag som synes plastfolie över skålen och när vattnet ska hällas ut gör jag en liten glipa. En enkel lösning.


Efter bara någon dag ser det ut så här!

Och efter mindre än en vecka lägger man ett överflöd av vår på sin tallrik, sluter ögonen och njuter. Om två dagar är min framodlade vår helt klar!

006
Bild från http://www.svenskagroddar.se/roedbetscarpaccio.aspx
Efter att ha surfat in på SvenskaGroddar.se blev jag än mer sugen på att odla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...