2011-05-23

Gott att blanda


I trädgården har vi en mängd små ätbara saker som växer så snabbt att man nästan kan se det med blotta ögat! Och äta bör man göra dagligen. En enkel dressing eller dipsås, vilket man nu vill kalla det, serveras ofta i det här hemmet. Passar finemang till grillat och rostade rotfrukter.

Man kan göra den på några minuter, och då är skördandet av färsk gräslök inberäknat i tidsåtgången. Jag tar turkisk yoghurt, pressar i vitlök och kryddar med örter, torra eller färska, samt salt och peppar. Ibland blandar jag i chilisås, ibland har jag röda kryddor i. Piffi allkrydda med grönsmak hjälper till att ta fram smaken. Ett krux är att såsen kan behöva vila ett tag i kylskåpet för att smakerna ska komma till sin rätt, men det brukar ordna sig. Om det blir något över så har man något gott att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...