2011-05-25

Piffiga magneter


När jag städade i förrådet hittade jag en låda med magneter som rensats undan. Egentligen vill jag ha tom kyl- och frysfront och därför resas det med jämna mellanrum där. Men det är ju en ren och skär utopi att tömma de ytorna permanent, så plan A är ett riktigt sisyfosarbete. Plan B har varit att åtminstone ha enhetliga magneter och med jämna mellanrum rensar jag i den brokiga magnetröran. Men det är ungefär lika svårt som att försöka rensa bort småkryp från hyddan djungeln.

Denna rensningsiver har nu alltså resulterat i material till pyssel! Plan C.

Här syns två svarta plastmagneter från IKEA som har klätts in i ett gammalt tyg, en före detta klänning från 70-talet som jag bloggat om tidigare. Hur gjorde jag då? Jag tog helt enkelt tyglim, placerade tyget på plats, lät det torka en stund. Därefter klippte jag bort det överflödiga tyget och snyggade till kanterna med mer lim. Lätt som en plätt och ett riktigt trevligt pyssel som man kan ägna sig åt samtidigt som man pratar och fikar.

1 kommentar:

  1. Oj, det här inlägget måste ha levt ett eget liv. Jag ska fixa till texten så att den blir begriplig. HH

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...