2011-05-19

Teakpall

En söt liten pall följde med mig från det senaste loppisäventyret. Lättplacerad, skön, lätt. Den kommer att tjäna som extra sittplats i köket när vi är fem som är där.

Jag började med att olja in den. Något annat behövdes inte eftersom den knappt var sliten. 


Jag fick lite lust att göra en dyna till pallen av samma tyg som de andra stolarna tillfälligt klätts in i. Så jag saboterade en skumkudde som var obekväm. Med en sax klippte jag kudden. Eftersom det bara var ett test var jag inte speciellt noga med förarbetet tyvärr. Sedan paketerade jag in skummet i tyget och medan jag satt och fikade sydde jag sömmarna för hand. Det blev ganska ok!


Avslutningsvis flätade jag två band för att hålla dynan på plats. Tja, vi får se om det duger, eller om det blir ytterligare modifieringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...