2011-06-06

Uteliv


Ofta när jag tittar upp emot himlen möter min blick minnen från Egypten. Värme, lata dagar, lyx. Det är ungefär så här hemma nu också. Värme, lata dagar, lyx.

Det framgår kanske inte riktigt av bilden, men vårt tak över uteplatsen gör att det ofta varit för varmt att sitta där under. Ett växthus där inget växer.

För att få skugga satte jag upp tyget som jag shoppade i Egypten med häftstift - och där sitter det fortfarande! Det ger inte bara skugga utan också en väldigt mycket behagligare temperatur.

Varför köpa markiser för dyra pengar när en enkel, impregnerad lakansväv fungerar minst lika bra?! Att det dessutom är en okonventionell lösning gör det hela mycket bättre, tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...