2011-06-12

Vi blommar


Nu har jag vågat mig på att sy klänningar också. De fådda gardintygerna räckte precis till klänningar i ungefär storlek 134. Den i lila toner är den enklare. Jag tog en klänning ur dotterns garderob och klippte efter den. Några sömmar senare var den klar. "Jag vill ha den på skolavslutningen!", var betyget.

Den andra skulle bli lite större var det tänkt, men av någon underlig anledningen blev urringningen inte speciellt snygg. Jag försökte fixa det med veck och så satte jag dit ett band i midjan för att markera den (jag iddes inte sy en dragkedja). För att dölja all veck i hals och rygg sydde jag dit ett kantband.



Nästa tygbit gjorde jag en sjal av.

Som vanligt är jag enormt stolt, men ännu inte riktigt nöjd. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...