2011-07-12

Fyrkantig necessär

Haha, jag tog Poppylindas finfina beskrivning på hur man syr en fyrkantig necessär lite väl mycket på orden.  Närmare bestämt var det orden "längden är inte så viktig" som jag kanske inte skulle ha testat. Kolla in formen! 

Bakom i bild ligger en liknande, köpt på HM för en tia. Den är bättre.


Poppylindas besrivning på "världens snabbaste necessär" är riktigt bra. Dock saknar jag fodret och en hank i den, men då är den ju inte heller lika snabb! Jag la också till en söm vid dragkedjan. 


Koolon delar mina önskemål. Kolla in hennes fina variant och den DIY som hon använt sig av i stället för att kika på mina nybörjaralster! Det ska jag göra! Eller kanske gå ut och njuta av sommarens alla ansikten.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att fler gör samma "misstag". Min första necessär efter hennes beskrivning blev oxå så där fyrkantig och fick liksom dragkedjan mer på bredden än längden.... :)
    Men fin är den! :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...