2011-07-31

Om hur regn kan bidra till kreativitet


Några av sommarens sista regnmoln närmade sig, och gjorde trädgården än vackrare. Jag fortsatte i godan ro med småplock, och när skuren kom var jag inte redo. Jag kastade mig in i växthuset och insåg att det faktiskt är ganska tätt, för ute regnade det så intensivt att jag kände mig som en fisk i ett akvarium.


Det fanns inte en chans att gå in i stugan där de andra var. Kanske hade varit bra med gälar i så fall... Utan pyssel satt jag strandad och såg mig om efter något som behövde göras. Såg engångsgrillarna från gårdagen. Såg fint material! Tog ståltråden som fungerar som ställning, böjde till den, och vips hade jag ett hjärta!
  

Förra ägaren till kolonin skämdes visst över sitt kryddland, där finns enbart oregano. Att hänga oreganon på tork i växthuset ger en viss ombonad känsla och en intressant doft. Konstigt nog syns det inte i kryddlandet att jag plockat flera stora buketter, kryddlandet räcker till cirka 200 buketter till! Nästa säsong ska jag försöka ändra utbudet något!

Trädgårdskitschkärlek till er följare!
Varmt välkommen som följare emavin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...