2011-08-23

Kalla det kall äppeldryck om du vill

Man bör variera sig ibland, och inte enbart leva på äppelpaj. Så när jag satt där med mina klyftade äppelbitar så stod valet mellan att göra ännu en paj, eller testa något nytt.


Sagt och gjort. Eftersom ingredienser saknades till det mesta utan äppelkräm fick det bli äppelkräm. Trodde jag länge. Mjukkokade äppel, mängder av socker och lite potatismjöl. Föll mig inte riktigt i smaken...


Då kan man tänka kreativt i köket, ta fram en stavmixer och testa om det blir bättre eller sämre. Bättre! Men kanel till och med mycket bättre.


Den kylda drycker togs med till kolonin och banne mig, var den inte riktigt smaskig som kyld!

Men om man frågar dottern, så var den allra bästa versionen av denna äppeldryck den frysta. Den avnjuts som isglass/sorbet, har en markant äppelsmak och är riktigt läskande.

Tja, dessa äppelrätter får man kalla vad f-n man vill, men jag tror att Kajsa Varg hade gillat det!

Vilka äppelrecept är dina favoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...