2011-08-09

Koloniporslin


Till kolonin har jag tagit diverse loppisfynd, till exempel udda eller kantstött porslin. Här är nummer 26 från Arabia...? Jag vill minnas att det stod något annat under den andra, nästan likadana assietten.


Här är två snarlika djupa tallrikar. Den ena är Arabia 31 (?) och den andra Rörstrand Briljant. De är så lika att jag var säker på att de skulle höra ihop när jag köpte dem! Nåväl, jag betalar mycket hellre några kronor för gammalt udda porslin på loppisar än många kronor för nytillverkad skit som går sönder för minsta lilla. Jag är lite av en kvalitetssnobb på så sätt.

Stilen i tempelkolonin ska behållas romantisk, ljus och harmonisk. Precis motsatsen till hur jag har det hemma. Mina barn hjälper mig med detta. Inte. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...