2011-08-14

Mitt börsfall


Jag hade en gång en liten kvadratisk duk. Jag vek den lite hur som helst och hade en tanke. Som blev något annat. En ganska finurlig grej blev det måste jag säga. Vad är det då? Jo, en börs med dragkedja, två innerfack samt ett öppet fack för till exempel nycklar. Nyckelknippan kan man fästa i hanken, och hanken kan man fästa i en väska kanske.

 Det är så stimulerande att utgå från ett material förutsättningslöst och förvandla det utan att veta vad slutresultatet ska bli. Det är sällan speciellt lyckat, men den här gången har det blivit både ett ok resultat och idéer till liknande börser. Jag har inte klippt alls i duken, som förresten är signerad IM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...