2011-09-26

Mama Magnus

Jag har tidigare skrivit om min vilja att kunna idka välgörenhet, men också mina svårigheter att finna ett bra sätt att hjälpa till. Jag har haft en känsla av att bidragen hamnar i fel fickor alltför ofta. Jag tror att jag börjar landa i hur jag vill bidra och jag känner faktiskt till en verksamhet som med ett stort varm hjärta verkligen gör en konkret skillnad: Mama Magnus.

Mama Magnus, som eldsjälen Lena Johansson kallades när hon och hennes dövblinde son var i Afrika för att träffa personer med dövblindhet där, har startat upp det hela. Under många år har Lena kunnat göra skillnad för många familjer som tack vare Lenas arbete har kunnat skaffa en ko eller lite jord att bruka. Läs mer här: Mama Magnus.

Själv har jag sett foton och hört Lena berätta om sina besök hos de dövblinda. Sett bilder på hur dessa personers liv tack vare Mama Magnus stöd har blivit drägliga. Hur de dövblinda kan bidra till familjens försörjning. Ja, jag vet att det kan vara enormt svårt att sätta sig in i detta med dövblindhet i Afrika utan att mad egna ögon sett hur det fungerar. Jag ska försöka ändra på detta genom att bidra med information och förhoppningsvis vill många av er vara med på ett hörn så småningom!

2 kommentarer:

  1. Spännande! Det hör jag gärna mer om. (Jag brukar kolla att hjälporganisationerna är checkade av Svensk insamlingskontroll, då ska högst 25 % av intäkterna gå till in samlingskostnader och administration. Det är så fisigt om pengarna och hjälpen hamnar på fel ställen.)

    SvaraRadera
  2. Jag har lite tankar och vill gärna ha dina också. Mama Magnus är så litet och ärligt så där behöver man inte misstänka att några pengar blir till vin eller administration. Jag återkommer! HH

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...