2011-09-22

Min tredje virkade matta

 

Ja, detta är den tredje mattan jag virkar. Men den första som jag gör med fasta maskor... Jag hade lite tankar på att göra en sittpuff eller en stor korg, men än så länge får det bara vara en matta. Ja, jag säger än så länge, för om jag skulle ångra mig är det ju faktiskt bara att fortsätta där jag slutade!

Jag gillar den här mattan mycket, för den bär på minnen. Ser ni färgerna? De avslöjar att mina tjejer har haft kläder i dessa färger, förutom någon av min mans utslitna t-shirts. De tidigare mattorna gjorde jag av gamla lakan och trasor av lakansväv. Här har jag alltså enbart använt trasiga, urvuxna eller fläckiga kläder som ingen hade kunnat använda igen. Trevligt återbruk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...