2011-11-22

Skogen rensar, men doften finns kvar



I närheten av denna sköna plats promenerade jag för att rensa skallen ett tag. Och så snubblade jag över några trattkantareller! Självklart kunde jag inte gå därifrån utan att plocka, men vi hade inget att plocka i. Ett hushållspapper blev räddningen och älgfärsbiffarna vi bjöds på lyxades till ytterligare med stekta trattisar. 

Efter middagen återvände jag till svampstället och plockade ytterligare 1,2 kg svamp. Och ja, påsen jag plockade dem i hade jag haft hela tiden i fickan...


 

Rensad skalle och rensade trattisar hör ihop... En del förväldes och blev infrusna. Andra torkade under några dagar på tidningspapper. 


Och eftersom vi höll på med papperspyssel satte jag medelst tapetklister fast etiketter på återanvända småburkar i glas. Öppnar man burkarna luktar det nu skog och tystnad.


Och, när man ändå håller på så kan man säkert hitta lite av varje som kan få etiketter. Och, jag börjar inse att man kan göra det hur fint som helst om man lägger lite tid på det! Presenttips kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...