2011-11-04

Uppnådda mål


När jag började virka för några månader sedan hade jag som mål att lära mig virka mormorsrutor. För er som kan det verkar det vara ett mål som är enkelt att uppnå, men det var det INTE för mig. Och fortfarande saknar jag kunskap om vissa grundläggande moment.

Så vad är det svåra? Jo, frågor som poppat upp är:
- Hur gör man en smygmaska?
- Hur gör man stolpar?
- Hur ska man läsa virkbeskrivningar?
- Hur byter man garn?

Dessa saker kan jag nu! Men fortfarande återstår:
- Hur fäster man trådändarna?
- Hur sätter man ihop rutorna?
- Hur kan man blanda garnkvaliteter?

En sak som jag blivit riktigt vass på så här långt är:
- Hur virkar man en bucklig, ganska rund jättemormorsruta enligt eget huvud?

Så nu återstår bara frågor som:
- Vad ska man göra med den när den är klar?
- Hur bra är det där acrylgarnet från Tiger för en tia egentligen?
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...