2011-12-07

Kott och gott


Här syns resultatet av blandat pyssel. Kottarna som plockades på Teneriffa gjorde dottern om till "lapphållare". Hon böjde till ståltråd, knöt fast den i kotten och blacerade några av mina zentangels där. Helt genialt ju!

Till vänster syns några sticklingar som skämts på en bricka med bara en ful plastkruka runt fötterna. Dottern tog ett mjölkpaket från pappersinsamlingen, klippte till det i rätt höjd och klädde därefter det med presentpapper. Bra idé! Jag följde hennes exempel och använde tapet och tapetklister. Mycket trevligt.

Brickan har också smyckats med tallkottar från Småland (ja, dottern har samlat på sådana). Med lite fälgspray blev de snabbt silvriga och nästan lika fina som min morfar gjorde. Min morfar ägnade sig också åt glaskonst. Några av de glasbitar som jag plockade åt mig senast får pryda installationen. Ja, det är sådana som jag lagt även på höganäsljusstakarna. Varde jul i vårt hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...