2012-02-18

Enkel lyx


Tulpaner, tulpaner...

Någon gång ibland köper jag till mig själv. Det är ynnest att först, i lugn och ro, välja vilka av alla det ska bli.


Att sedan i lugn och ro, välja vas, skära av stjälkarna och låta tulpanerna stå till sig i plasten så att de inte ska sloka direkt. Även att gå ut och bryta några kvistar att sticka ner bland tulpanerna är en njutning i sig.


Och inte minst att titta på dem alla en dag eller två, innan de blir färre och färre i vasen.

Eller att faktiskt använda silkespappret till framtida pyssel.

Men, jag håller med Karin Boye:


Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

3 kommentarer:

  1. och ännu bättre är det när man får dem levererade hem med en liten pysslad överraskning inuti :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är lyxigare att ge än att få - oavsett om det är till en själv eller andra man ger! :)

    SvaraRadera
  3. SÅ fina. Jättehärliga färger. Jag fick en bukett vita av Freddan. De var också väldans fina men pasteller är ju grejen när man vill att det ska bli vår. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...