2012-02-22

Nummer två och så lite spill på det


Det var så skoj att hitta hem vad det gäller tygkassemodell , att jag råkade göra en till! Och fler lär det verkligen bli, så nöjd är jag!


Fodret är av lakansväv från 80-talet och inte så robust som det blåvita som är av kraftig bomull. Även om man kan vända ut och in även på denna kasse, bör man nog tänka sig för lite. Vit plus lakansväv är inte lika med smutsavstötande och hållbart.


De småbitar som blev över när jag gjorde den första väskan blev en söt liten börs. När min dotter säger "Åh, så fin!", då vet jag att den är fin. Hon säger alltid vad hon tycker. Även om börsen är fodrad så slarvade jag med sömmarna runt dragkedjan. Men den duger för mig, även om jag aldrig skulle sälja eller ge bort den.

Learning by doing och "Skaparglädjen är viktigare än resultatet" tänker jag, och är ruskigt stolt över att HH JaJa!-kassen har blivit så välsydd och fin att jag inte skulle tveka att sälja den ens för 150 kronor om någon bad mig att sälja den till denne! :-)

Förresten, det är Erika som lärt mig de första stegen. Sen har jag, i vanlig ordning, gjort lite som jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...