2012-02-23

Pennflickan


Blomsterflickan jag fick med mig från en loppis har hållit sig undan ett tag. Men idag fick hon en ny uppgift. I stället för att ha eterneller i hålet på magen håller hon nu reda på två alldeles nypysslade blyertspennor. I bakgrunden skymtar mina höganäsljusstakar, som har mynt av olika slag som dekoration.


Blyertspennorna har klätts med bladguld. Eller guldpapper. Och i stället för decoupagelim testade jag med vanligt hobbylim. Det fungerade oväntat bra!

Ups, jag glömde att länka till morgonens inspirationskälla: Craft & Creativity. Här kan man lära sig hur man gör den mer hållbara varianten enligt konstens alla regler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...