2012-03-30

Lagom värmda händer


Lagom svårt för en nybörjare att virka torde vara grytlappar. Här är mina två första. Beroende på virknål och framförallt på hur materialet är klippt kan 20 maskor få så olika storlek som dessa! Jag älskar verkligen att kunna återbruka trasiga kläder på detta sätt. Och det är bra med olika storlekar...


Tänka sig att det har gått att ta med virkningen i trädgården igen! Det där med att virka grytlappar är ett alldeles lagom stort projekt när man inte har så många nystan gjorda av kasserade plagg. Men nu var det en svart pyjamas som fick ett nytt liv. Det var den värd. :-)

Jag gjorde den med ränder i cerise, orange och illgrönt - lite 80-tal blev det allt. När jag virkar tar jag bara "garnet" genom den ena maskbågen för att få den randiga strukturen. När jag nu lyckades använda avvikande färger syns det tydligt var jag har slarvat och råkat ta genom båda två maskbågarna (den gröna randen!). Alltid lär man sig något.

Och ärligt talat, inte är väl resultatet viktigare än att njuta med virkningen en stund och få lära sig något dessutom?!! (Kanske något för dig att virka Fanny? :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...