2012-04-04

Anna-Lena Emdén

Just nu tycker jag att det är väldigt spännande att luska ut vem som har designat de tyger som jag har i gömmorna. Min senaste upptäckt är Anna-Lena Emdén som har designat dessa barnpåslakan för IKEA sent 70-tal, tidigt 80-tal. 


De vi har har vi fått ta över från en familj i släktperiferin som låtit dem vandra från den ena till den andra. Säkert har tre olika familjers barn har nött dem innan vi fick dem. Nu har de första bebisarna som sovit i dessa lakan fått egna bebisar. Och nu inser jag att de borde få tillbaka dem! Och ju mer jag tänker på det, ju mer inser jag att väldigt många bebisar enbart kläs i nya kläder, stoppar det i munnen, sover i det. Och det blir inte lite kemikalier som välkomnar den nyfödde till världen... Endast det bästa är gott nog? Mer begagnat åt folket! :-) 

Anna-Lena Emdéns tyger kan beskådas i detta album. Då i struket skick! Nallarna har mina barn tittat mycket på. Familjen Konrad är det visst. :-)

1 kommentar:

  1. Hej. Skulle du kunna tänka dig att sälja tygen med nallar som man kan sy ihop? Min mamma sydde såna åt mig när jag var liten och jag skulle vilja sy såna till min bebis. Vänliga hälsningar Sara Nyström

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...