2012-04-16

Återbruksutmaningen: Jeanssömmar och mina drömmar


Mitt bidrag i Pysselstafetten var sydda korgar av byxben. Nu är det ju så att jeans består av ännu fler användbara delar. Alla dessa vackra sömmar! Om du gör ett lapptäcke av gamla jeans, klipper du troligtvis bort sömmarna. Spara en centimeter eller två av jeanstyget runt sömmen, så har du ett perfekt material att sy ihop. Här har jag sytt runt runt runt, och vips hade jag ytterligare en korg! Lite foder, lite botten, en liten hank... Voilà!

Men jag måste erkänna att jag drömmer om att ha många fler jeanssömmar att sy av. I så fall skulle det kanske bli ett lapptäcke av det... Eller en väska... Eller, eller... något annat helt underbart! :-)

Snart våras det för sommarloppisarna! Jag skulle behöva antingen en egen ateljé - eller ett stort förråd till! Drömma kan man ju alltid!

Heja återbruk - och heja på alla andra återbrukare som deltar i Klockarbarns utmaning!

5 kommentarer:

  1. Supertufft! Ja man kan sy mycket snyggt av gamla jeans.. =)

    SvaraRadera
  2. Läckert!!! Blev en fin organisk liten touch över det hela!

    SvaraRadera
  3. Dessa korgar var lika fina som dem du gjorde i pysselstafetten :)

    SvaraRadera
  4. Vilken cool grej! Jag har högavis med gamla jeans att sy av, tycker också att sömmarna är och detaljerna på jeansen är fina, de vill man gärna ta vara på!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...