2012-04-15

Blåjakt

Ingen kan väl ha missat Sveas färgutmaning? Idag kände jag få att haka på med min version för att luska ut om det finns något blått i mitt hem. Och jodå...


Blåast är denna installation. Random väggtallrikar i hjärtform.


Och så min pryntsamling som växer okontrollerat.


Virkade bollar blev det ett tag. De ligger fortfarande framme och används ibland. Ett KostaBoda-fat som vi fått av farfar passar så bra där.

Och påskpyntet står framme fortfarande. Äggen är bara halva skal, men de charmiga hönorna får stå framme även när de inte används som äggkoppar.


Och kikar jag nedåt så ser jag att jag bär en kjol i blått. Omsydd av mig. På loppisen var den en klänning i en fantastisk 70-talsmodell.


Köksgardinerna är några av döttrarnas pärlplattor.


Och i badrummet hänger en av tösernas gympahanddukar. Ett tag köpte vi souvenirhanddukar när vi var på semester. Passar perfekt till gympan. Trevligt att ha ett användbart reseminne tycker jag.


Och havet är blått. Tygkartan sitter på väggen.


Och ja, jag gillar kartor. Mina två kartstjärnor hänger fortfarande i fönstret. :-)

Det mesta har jag bloggat om tidigare. Frågor på det? ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att du hittat till mig och att du antog färgutmaningen! :)
    Imorgon kommer en liten bonus utmaning, rosa - hoppa gärna på den också!
    Ha en trevlig kväll, Sandra

    SvaraRadera
  2. Kul idé att hänga tallrikarna i hjärtformation!!!!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...