2012-05-07

Fri tolkning...

Det har varit sommar den senaste veckan, något som märks på mitt bloggande. För första gången sedan jag startade blogga vet jag inte vad jag ska skriva om! Iphonekameran brukar alltid ha bilder att fabulera kring och eftersom nästan allt jag skapar handlar om återbruk brukar det finnas en del att ta av. Nu ser det visst lite annorlunda ut...

Det är dock så trevligt att vara med i Klockarbarns återbruksutmaning att jag med viss tvekan deltar igen. Kanske blir det sista veckan för mig. Oavsett kommer jag även fortsättningsvis se vad de andra har hittat på!



Så vad gör jag da? Jag har till exempel lekt med foton. Iphoneappen Phonto är riktigt trevlig om man vill skriva på sina foton. Visst låter "vårros" trevligare än maskros! Detta får symbolisera att jag mest skapar bland växterna i kolonin nu. Jag har fått plantor av trevliga grannar som får bo hos mig. Det är mycket roligare med sticklingar och delade plantor än Plantagens utbud tycker jag! Ofta har jag dock knallat iväg till kolonin i skymningen utan ifånen, och då blir det inga bilder gjorda så att säga.


Och sen kan jag inte låta bli att leka med gamla foton i Instagram också. hhjajag... :-)


Ibland blir det inte så lyckat, men samma foto kan åtminstone användas om och om igen. Även det skulle man med god vilja kunna kalla återbruk. :)


Jag fortsätter att gjuta i betong. Jag har ännu inte gjort några större grejer. Just nu ligger betonghjärtan på tork. Formen är choklad från Norge. Chokladen var försvinnande god. Dessa nya hjärtan kommer inte smaka lika bra.


Och slutligen får denna bild symbolisera rivstarten på sommarloppissäsongen! I helgen var det min favoritloppis i dagarna två. Tyg och textilier lockade mest. När jag kom tillbaka mot slutet av dag två var prylar för över hundra tusen kronor sålda, men det fanns drivor med saker kvar. Jag passade på att plocka åt mig trasiga prylar att gjuta i, en räknemaskin/leksak från min barndoms besök hos bonden för en krona och en säck tyg. Kan dock konstatera att kameran inte använts så flitigt. Kan bero på att det finns drygt 1000 bilder redan och att det är trångt mest överallt.

För att  försöka sammanfatta detta så att det blir lite återbrukstema...

Jag återbrukar gamla foton! :-)
Jag hittar material att återbruka på loppisar! :-)
Jag återbrukar förpackningar och lägger betongbruk i dem! :-)
Jag brukar åter jorden på kolonin! :-)

2 kommentarer:

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...