2012-05-13

Gårdagens fynd


Gårdagen gick i fyndandets tecken. På grund av ett bråkigt bäcken har jag inte kunnat vara på kolonin på några dagar och allt hade formligen exploderat. Växtligheten då alltså. Aldrig hade jag kunnat ana att vissa växter var så magiskt vackra!


Sen var det dags för årets andra sommarloppis. Mina två favoritloppisar, två helger i rad. Supertrevligt! Sprang på en bekant och det var otroligt trevligt att shoppa med henne. Ännu bättre var att vi gillade samma saker ofta, men den där vill ha samma sak!-känslan gällde bara några få saker som tur var.

Men på vilken annan loppis kan man hitta ett 1,5 m oanvänt Marimekko-tyg från 1974? Jag såg tygstycket tidigt med köpte det inte. Sen när jag kom tillbaka och såg det igen insåg jag att det kunde bli superbra till väskor. Och först när jag hade lagt det i min "lilla" hög såg jag att det var Marimekko. Och då vet jag inte om jag kan klippa i det längre...! Riktigt, riktigt skoj var det hur som helst! Och vem gillar inte att fynda? Jag är hur som helst nyfiken på Katsuji Wakisaka. När jag hittar ett tyg eller ett föremål på loppisar blir jag alltid sugen på att lära mig mer om det!


Just det ja... Jag kommer att påminna er om Sommarutmaningen hädanefter! Jag är än så länge ensam deltagare i uppvärmningsomgången. Och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på. Alltid blir det väl något! För att det ska fungera misstänker jag att ni måste komma via http://hhjaja.blogspot.se/ och inte blogspot.com. Jaja, det ordnar sig nog.

Ha en fin söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...