2012-06-08

En levande vägg


I stället för att klippa ner energiskogen vid vårt hus har jag roat mig med att fläta slanorna i varandra. Och vips blev det en häck, en koja eller berså. Det ska bli skoj att se vad det blir av det. Mer sol och himmel ser man, och insynsskyddet har förbättrats.



Här är en annan liten koja. Där slänger jag blommor med fröställnignarna kvar. En del kommer nog att trivas där.


Och här är min lövkompost. Jag har använt grenar till att fläta ett staket, och bladen kommer att bli fin jord med tiden. Och så kan jag fortsätta - mer blad = fler grenar att fläta med! :-)


Det här får bli ett bidrag till Sommarutmaningen. Och har har material till fler inlägg på temat! 

1 kommentar:

  1. Klevver lösning att fläta slanor och mysigt med grönskande hemlig rum! Kunde jag få till en syrenberså på min balkong, skulle jag vara skitnöjd!!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...