2012-06-20

Livräddningsauktion


Oj, nu börjar det likna en samling, jag har nämligen två vaser i denna stil. Märkta med W Germany i botten. Hur hände detta?
Den här, 268-75, följde med mig när loppissaker skulle kastas för att loppisen stängde. Denna sorgliga begravningsceremoni. Jag är glad att jag räddade vasen, den har helt rätt färger för mitt vardagsrum.


Och så förbarmade jag mig över denna Glory av Inger Waage, för Stavangerflint. Krackelerad och allmänt eländig, utan fat. Kanske kan få bli blomkruka, för utsidan är det då inget fel på.


Och under tiden som jag roar mig med loppisar, har Lopplisa klarat av hela juniutmaninen! Applåder och stående ovationer och mängder av guldstjärnor till dig Lopplisa! 


Själv har jag påbörjat Alla dessa plastpåsar...! Och ja kommer nog lyckas bjuda på ett och annat misslyckande också. Och ni som inte ännu deltagit - det är inte för sent att visa något mer eller mindre lyckat! :-)

1 kommentar:

  1. Jopp! Jag utmanade mig själv att köra hela kategoriurvalet :) Det var skoj!! Men, det jag egentligen tänkte skriva är att även jag har ett inlägg om vaser idag. Också de loppisfynd. Vilken slump och sammanträffande!!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...