2012-06-01

Sommarutmaningen: Blomsterarrangemanget!


Igår njöt jag av ostadigt väder, årets sista majdag, genom att sitta vid symaskinen. Lite av resultatet syns på den redigerade bilden ovan (redigerat med Instagram och Phonto). Och när jag redigerade bilden såg jag att det var ett slags blomsterarrangemang, och därmed har jag redan ett bidrag till Sommarutmaningen!

Det hela började med ett underlakan (relativt dyrt och nytt, från Hemtex) som var utslitet. Så där stod jag med massvis med material! Och helt plötsligt hade jag fått möjlighet att sy ett påslakan av det gamla lakanet med bård som jag köpt nyligen. Att sy påslakan var inte alls så enkelt som jag hade trott... Det ska mätas så att täcket passar. Det ska vara öppningar lite här och var. Och sömmarna ska vara vända åt rätt håll. Det sistnämnda misslyckades jag med. Ibland har man otur när man tänker. :) Nåväl, det som jag är mest nöjd med är att den övre kanten av det gamla lakanet "ligger löst", man får känslan av att det är som förr, då man hade överlakan att vika över täcket.

Örngottet sydde jag av en annan del av det trasiga lakanet, samt en del av ett örngott som hade tappat färgen bitvis. Genom lite spånande med en annan tygnörd på webben kläckte jag idén. Kanske inget nyskapande direkt, men jag är väldigt nöjd!

Slutligen (och det var det som fick mig att inse att det verkligen var ett blomsterarrangemang!), syns vår tapet från 1981, vald av den tidigare ägaren. Tjohej, vilken missmatch av blommor från förr! ;-)

Så nu kan jag bocka av ett av månadens fem teman! Hoppas att du också vill och kan det snart! :-)

2 kommentarer:

  1. Jätte fin! Pyssel hjärnan gick just igång på högvarv. Älskar utmaningar:-)

    SvaraRadera
  2. Triss i blomsterarrangemang.. inte dåligt.. Mysigt, hemtrevligt resultat! Väl mött i juniutmaningen och kul att det fortsätter!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...