2012-07-07

Kursbiten och kurbits

När vi tog tåget genom halva Sverige roade jag mig med att fota lite och leka med olika fotoappar. De här hockeyspelarna skulle ge sig ut på en lång resa och var redan trötta.

 Sen kom vi fram till Siljan och även då var ifånens kamera framme.

Vi bodde på en folkhögskola och hade undervisning under dagarna. Det var nog femte året vi var där, så många trevliga återseenden blir det när man träffar de andra deltagarna. I matsalen där hänger några gamla tygtryck med kurbits från Jobs. Själv har jag ett liknande och visst uppskattar jag det mer nu efter att ha sett det där.

Ensamtid är viktig för att jag ska orka med vistelsen och en promenad ledde till Jobs handtryckeri. Superfina produkter, men priserna tilltalar inte den som jämför allt med loppispriser.

Jag funderar på att klä mina tofflor i tyg. Njä, men Jobs var riktigt fina.

Jag kunde inte lämna butiken och utställningen utan att ta med mig lite stuvar. Efter att ha varit utan mina tyger flera dagar hade jag abstinens. 125:- pröjsade jag för bitarna ovan.

Och 50 för dessa. Billigt jämfört med metervaran som låg runt 1000:- metern. Klockan 11 har de daglig visning av tryckprocessen, men den får jag gå på någon annan gång eftersom jag hade lektioner.


På folkhögskolan finns en trädgård för våra fem sinnen. Jag fotade visst bara växthuset där klätterstöden såg ut som cykellås. Och pilspaljen som formats till en tunnel.

Närheten till Siljans strand är en stor fördel med folkhögsskolan. Att gå ner till bryggan, över en blomsteräng och hämta kraft när man känner att man behöver det. Åh, jag gillar vatten!


Men, under en av mina promenader överraskades jag av en skur. Jag hade inte en chans och satte mig i en busskur och väntade på uppehåll. Och fotade en bild av den svenska sommaren.

4 kommentarer:

  1. Underbara fina foto. jag ser massor av mönster bilder som du har fångat på bilderna. Jag tänker särskilt på hyllan med träskorna. kanske jag kan låna den och göra något av den?

    SvaraRadera
  2. Va?? Eru på någon rolig kurs?? Va´skoj!!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Jag jämför också alltid med loppispriser nu för tiden. Där jag bor har vi en superbra loppis och det händer att jag jämför de andra loppisarna med den braiga. Haha dubbeljämförelse!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...