2012-07-27

T-shirten!

 Nu har jag lekt med skräp igen och haft det riktigt trevligt!
Den här stackars HM-tröjan hade gjort sitt. Fläckar, tappat formen, ja allt man kan önska sig när man letar efter en t-shirt. :-)

Jag tog fram saxen och klippte bort sömmen där nere och ärmarna. Sen gjorde jag fransar där nere. Vill man få snygga fransar bör man klippa eller skära rakt och ganska smalt, annars krullar de inte ihop sig så fint.

När tröjan såg väl kort ut valde jag att göra längre axelband genom att klippa bort sömmen där uppe och i stället klippa längre band. De knöts ihop på ett väldigt konstfullt och vackert sätt. Tyvärr saknas en tjusig efterbild.

Härmed har jag klarat juliutmaningens uppgift: T-shirten! :-)

Augustitemana längtar förresten efter att visa sig! :-)

3 kommentarer:

  1. Längtar också efter Augustis teman. Nyfiken så in i attans...

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli spännande att se om man kan bidra med nåt i augusti också :) Tyckte det blev väldigt fint med den grönaktiga t-shirten till det blå linnet :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...