2012-09-09

Baksidan

Av olika anledningar (diskbråck, småbarn, jobb och sådant) har vår baksideträdgård aldrig inretts ordentligt. Mysfaktorn har inte riktigt infunnit sig, även om vi har haft många trevliga stunder där. Plastmöblerna som herrn i huset absolut velat behålla har jag inte riktigt kunnat trivas med... Och uterum, nä, det finns de som tycker att det är bättre att flytta till ett större hus i stället. Som om det skulle hända i morgon...

Men tack vare en av våra fina släktingar har vi nu en låda till kryddväxter och riktigt trevliga möbler i "aintwood". :) Eftersom de är svarta lade jag dit en plastmatta från Indiska i vitt/svart. Sedan har jag köpt ett gigantiskt parasoll och släpat hem det, Foten väger 38 kilo, men från bilen gick det utmärkt att frakta den på egen hand på en stor sparkcykel. Parasollet är grönt, men för att skydda det mot väder och vind har jag sytt ett fodral i vaxduk. Raksömmar, sen var det klart!

Även vår gamla brevlåda har släpats fram efter att ha väntat tålmodigt i 7 år i garaget. På vad? Nu tänker jag förvara sekatör, spadar och sådant där. Det där förrådet som jag har velat ha, det bidde en brevlåda. Gott nog!

Och i min skidhylla klättrar skogskaprifol. Och mellan plattorna odlar vi gräs och mossa. :-)

2 kommentarer:

  1. Fiffigt med brevlådeförråd :) För små verktyg fungerar det ju utmärkt!

    SvaraRadera
  2. Snyggt fodral!!! Ja, och skidhyllan beundrar jag ju sedan tidigare!! Och brevlådan... toppen!!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...