2012-09-21

Bullmamman

Jag trodde att det var svårt att göra kanelbullar. Och det var ganska svårt, men fantastiskt gott. Även om jag glömde det där med bullformar... Nåväl, för att vara de första kanelbullar jag bakat blev det lyckat. Och, nästa omgång jag gjorde dagen därpå, den blev ännu mer lyckad. Skoj!

Jag hittade receptet i denna bok. Och där stod det inget om fyllning, formar, pensling etc, vilket gjorde att jag improviserade, men nästa gång ska jag använda en mer avancerad bok. Hoppas att det blir lika gott. 

2 kommentarer:

  1. det värsta med att baka bullar är att det inte går att låta bli att smaka. jag brukar alltid ära upp änbitarna på varje rulle. men magen brukar inte må så bra sedan....

    SvaraRadera
  2. Miljövänligt om inte annat - att skippar papirformarna :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...