2012-09-13

Kirskålsparti blev stenparti

För ett år sedan växte det nästan enbart björnbär och kirskål på det stenparti som hittades i kolonin efter ett tags av arkeologiska utgrävningar. Jag är riktigt imponerad av att denna sorgliga hög har fått en helt ny skepnad. Inget ogräs alls, men all jord som blottlades under arbetets gång är nu täckt av växter; både sådana som fått livslustan tillbaka, och sådana som jag flyttat dit. Samt en och annan planta som jag tagit med mig från den allmänna komposten! Det enda aber som finns är att högen blivit väldigt mycket lägre, men det säger ju lite om mängden rötter som har forslats bort därifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...