2012-09-24

Skärmvägg

Ibland råkar jag komma förbi IKEA, och ibland shoppar jag där också. I somras köpte jag till exempel en enkel vikvägg där, på rea, för 100:- i stället för 4-500. Många år har jag velat ha en... Då fick man tre tygstycken också. Tygen har jag lagt i min sy-något-av-senare-hylla, och i stället hänger jag äldre tyger där. Nu vill jag inte på något sätt mena att de som fotats här passar speciellt bra tillsammans, men jag njuter av dem ändå. Och njuter av att kunna dölja  fula hörnan bakom dessa tyger.

Tyget i mitten är ett av mina absoluta favoriter. Det har troligtvis tjänat som draperi under många år, men är som nytt. Undrar vem som kan ha formgivit det! De andra två trodde jag länge var samma mönster fast i olika färgställningar, men så här ser man ju att skillnaden är stor. Kvaliten i tyget är dock densamma. Mjuk, stadig, skön, tätvävd. Som ny. Eller, rättare sagt: Som gammal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...