2012-11-20

Att hänga med i den tid som är ur led

I dag har jag återbruksmåndag, trots att det är tisdag. Jag tycker att det är lite krångligt det där med att tiden går precis som den vill. Henrik Bergson fick nobelpris i litteratur för att han skrev om (kort sammanfattning!) att tiden går snabbt när man har roligt. Och nu är det alltså redan 20 november!

Men eftersom dottern länge och väl påtalat hur mycket hon längtar till jul, har jag också börjat se fram emot den. Ja, nästan längta! Och så idag inser jag att det börjar brinna i knutarna om jag ska hinna fixa pyntet i tid.

Men, som synes på bilderna är förberedelserna i full gång! Vi pysslade några små girlanger av tapetbitar från de tapetkataloger som vi fått, upplimmade runt en sytråd. Tanken är att de ska hänga i julgranen sen, men än så länge gör de sig bra där de hänger.

Och i vårt hjärtträd hänger 5 mindre hjärtan. Jag kommer att plocka dessa hjärtblommor och sätta dem i julgranen när det är dags. Förhoppningsvis har det blivit fler tills dess. De är återbrukade av fådda påslakan och stoppade med tygrester. Banden är bortklippta från köpta (usch och fy - gamla synder! ;)) tröjor.

Och härmed är jag då sen med återbruksinlägget, tidig med julpyntandet, men ändå sent ute med julförberedelserna. Jaja, man får hänga med så gott det går, och kanske börja bestämma över tiden och inte låta klockan styra... :-)

Jag har inte sett vad Övriga deltagare i Klockarbarns återbruksutmaning har hittat på. Spännande, ska snart kolla!

2 kommentarer:

  1. Jag har också börjat julpyssla lite smått och tankarna kretsar på advent som är om 2 veckor. jag längtarcinte direkt till jul. Det jag ändå ser fram emot julen är att min äldsta dotter kommer hem. jag har inte träffat henne sen i somras. Mitt mamma hjärta blöder av längtan!!!!

    SvaraRadera
  2. Smart att göra av tapetprover. Jag har själv en bunt i källaren som jag var supernöjd med när jag kom över, men som tyvärr har legat där sedan dess. Ingen vettig användning har jag haft för dem.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...