2012-11-26

Den som får och spar har

Vissa helger blir bara så bra. Den här var en sådan där sociala äventyr har blandats med pyssel och nyttigheter med familjen. I fjol hämtade vi en julgran på kolonin. Så även i år. Men årets julgran spikade jag och dottern ihop av grenar som vi hittade i grenkomposten. Vi har den hemma nu och har hängt upp ett första pynt, ett hjärta som jag sydde av en textil vaxduk som jag bytte till mig på min närverkande loppis (en facebookgrupp för boende i närområdet).


Jag blev av med gamla böcker och barnkläder, och fick en stor duk. När jag hade klippt till duken så att den passade vårt bord, blev det en bit över. Av den sydde jag två kassar, två hjärtan och tre sadelskydd. Jätteskoj! Det skulle kunna bli årets julklappar. :-)


Och när jag hade kommit på en bra metod att sy sadelskydd tog jag fram en softshell som var med om en krasch för ett år sedan. Och så blev det ytterligare ett sadelskydd. Jag borde nog sälja det jag gör någon gång, för med min nya symaskin blir resultatet riktigt bra.

Förra veckan hade jag inget att bidra med i Återbruksutmaningen. Nu har jag lyckats lite bättre. :)

9 kommentarer:

  1. Oj, vad produktiv du har varit! Det måste ha varit en rejäl tygbit du bytte till dig. Bra med sådana där loppisgrupper; jag är också med i en liknande på facebook, men hittills har jag bara skänkt bort saker via den. Fast det är å andra sidan det jag behöver mest, att bli av med grejer, inte att dra på mig nya. :)

    SvaraRadera
  2. Kul med en sådan facebookgrupp! Fina återbruk! Sadelöverdraget... WOW!! säger jag bara!!

    SvaraRadera
  3. Du är finurlig du. Jag gillar din facebookgrupp. Det är så smart. Jag är hopplöst värdelös på facebook. Jag har ett konto men går aldrig in där.
    Du kan säkert sälja dina grejer. Jag tror att det gäller att våga bara. Det finns alltid dom som gör finare saker och snyggare sömmar men det finns också dom som inte kan sy alls och kommer att bli lyckliga över dina grejer. Jag ska själv stå på en minimarknad här hemma och det är 2 gången under min "sytid" på 6 år. Självförtroendet är kanske inte på topp men jag peppar mig själv att det är kul att få vara med i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Oj vad du har jobbat och stått i, så mycket fint!! =)

    Ja för sjutton! Sälj! ;)

    SvaraRadera
  5. Läcker duk det måste ha varit! Superfina sadelskydd.

    SvaraRadera
  6. Inte illa, vad mycket fint du fått till!

    SvaraRadera
  7. Å en sån gran vill jag också ha....göra:-)

    SvaraRadera
  8. Ah! SÅ snyggt! Alltihopa!
    Gillar verkligen enkla granen!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...