2012-11-14

En retro jul förbereds


Här längtas det efter jul! Julpyssel, julbak och inte minst julpynt. Jag har en hel del textilier som kommer att komma fram snart. Först ut att fixas är dock denna lampa. Jag har tagit en modern lampfot som inte längre används eftersom skärmen har gått sönder. Lampskelettet hittade jag på en loppis för någon krona i somras och det har tjänat som leksak hitintills. Och tyget/den sydda skärmen fann jag på en annan loppis. Det var lite trasig, men utan att sy har jag knutit igen det eftersom skelettet var lite för litet, så nu syns det inte. Och lampan ger ett varmt, ombonat sken. Snart dags att börja använda den!


3 kommentarer:

  1. Vet du, att efter att jag läst ditt inlägg igår, så hittade jag en bit av samma tyg på Myrorna. 10 kr kostade det bara, så jag blev ju tvungen att köpa det jag också. :)

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt skoj! Du visar det väl sen, kanske i en ny tappning?

    SvaraRadera
  3. Det är inte omöjligt! Jag har planer på en kudde, det passar så bra ihop med ett annat tyg som jag köpte via fb häromdagen.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...