2012-11-20

Som man bäddar får man ligga

Ja, vad ska man säga... Vi använder virkade överkast ibland. Kära nån vilket jobb! Jag undrar vad Stina tänkte på när hon satt och virkade dessa överkast... Hur lång tid kan det ha tagit? Och vad tänkte hon när hon fick höra att min hamster hade rymt och gömt sig bland dessa överkast som jag förvarade under bäddsoffan i min studentbostad, och att den lilla hamstern tuggat sönder dem... Och hon fick en ny beställning på likadana överkast av min mor. Stina har vandrat vidare, men hon finns ändå kvar.

Nu är jag i alla fall mer rädd om överkasten, och jag känner mer uppskattning för hantverket. Men kära nån vilket jobb det är att bädda - tycker min man. Jag tycker mest att det är mysigt. Och struntar ibland om alla varningar för kvalster, bara för att det är fint att bädda ner dem. Ett paradigmskifte. En omvälvande förändring. För sån har jag då aldrig tidigare varit. Jag börjar bli tant på riktigt!

3 kommentarer:

  1. Fint att du har dem kvar iaf! Jag tänker på det ofta när jag går på loppis. Så många timmar någon lagt ner och sen får det inget hem :/

    SvaraRadera
  2. Oj vilket jobb det måste ha varit! Men fint är det ju :)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det fantastiskt. Jag ska virka ett en gång. Då måste jag nog också börja bädda ordentligt.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...