2012-11-09

Tänk om, tänk rätt!

Ja, tänk om jag INTE skulle skulle pyssla, blogga och njuta av allt roligt, vad skulle blir kvar då? Nej, jag ångrar mig redan angående att prioritera ner bloggandet. Bloggandet måste få fortsätta! =)

Så nu ska jag försöka ta mig tid till att skriva om en fantastiskt fin duk som jag fick när jag fyllde år. Jag hade  önskat mig gamla saker av alla och från mina föräldrar fick jag bland annat denna duk. Och den är ordentligt återbrukad!

Min mormor broderade på 70-talet efter ett mönster som hon beställt på hemslöjden. Såpbubblor lär det heta. Hon broderade i vad som har blivit riktiga favoritfärger för mig. Och det hon broderade på var riktigt gamla och slitna lakan, nötta av många efter att ha vävts för länge, länge sedan. Och den har tjänat som finduk många år sedan dess, och kommer nu vara min finduk.

Bruka om, bruka rätt!

5 kommentarer:

  1. Men vad fin! Vilken himla bra present!

    SvaraRadera
  2. Viken bra prioritering saknar dina inlägg:-)

    SvaraRadera
  3. jag som just sörjde över att "alla" mina bloggare som jag följer slutar blogga - eller tar långa pauser - tur att du ändå inte hörde till de :) Och vilken härlig duk!

    SvaraRadera
  4. Och vilka fina medbloggare jag har hittat i er!

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint! Jag har börjat på en jul-önskelista och längst upp har jag skrivit att jag vill ha hemgjort eller second hand så mycket det går :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...