2013-01-26

Beställningsjobb!

Igår fick jag en beställning av min man, han önskade sig en rånarluva. Så här ser resultatet ut! :-)

Jag satte mig glatt vid symaskinen, tog fram en kasserad t-shirt, klippte ut framstycket med sömmen där nere kvar. Sydde snabbt ihop den till en väldigt lång mössa och satte saxen där man har ögonen. På bilden syns den där näsa och mun borde ha synts annars.

Men, jag nöjde mig inte med det. Med tanke på vad han ska göra, kan det behövas mer för att skydda sig mot kalla vindar. Det är bara att se upp liksom.


En av hans kasserade lammullströjor, som tidigare blivit handledsvärmare, fick nu även bli halsvärmare. Lammull på ena sidan, en militärskjorta på andra. Bara att välja. Och så en snabbsydd, fin mössa. Lappen sydde jag fast på skoj, det ser så köpt ut så. Materialet där hämtade jag från ett reklamnyckelband. 


Så vad ska han hitta på? En ledtråd är att det inte handlar om skidåkning eller någon liknande fysisk aktivitet, skidglasögonen till trots. I kväll får jag veta om det sydda gjorde jobbet, eller om det är en frusen stackare som kommer hem.

3 kommentarer:

  1. Man kunde ju gissa på värdetransportrån... men man får ju hoppas att han gjort något kul i skogen istället! :)

    SvaraRadera
  2. Din kommentar fick mig då verkligen att skratta. Så logiskt, men absurt! Mannen tycker själv att han ser ut som en biodlare. :) Nä, han flyger med en väldigt öppen farkost ibland. Och återvände varm och belåten efter många mil i det grå. :)

    SvaraRadera
  3. Snygg outfit!! Nordpolen nästa?

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...