2013-01-30

Fler loppisar i Lund

Jag skrev ett inlägg för en tid sedan om olika loppisar i Lund som jag gärna besöker vid tillfälle. Men det finns fler!

Amnesty har en liten loppis nära stadsbiblioteket. Öppettiderna annonseras som ovan. De har också årligen en bokloppis, i år äger den rum 13 april i Stadshallen.

Lions lilla loppis har fått en central adress sedan några veckor, en gård nära domkyrkan.

Mitt emot Erikshjälpen finns något som kallas för Fyndkällaren, men några fynd finns där inte. Jag kan inte rekommendera någon att handla där. Och jag tror inte att det säljs mycket där heller... Usch!

Sen finns det en populär bakluckeloppis. Där är det allmänt kaos och uppköpare som inte ens låter säljarna packa upp. Visst kan man rensa ut där, fynd finns där säkert också, men jag pallar inte kaoset. Vill du testa? Gå dit en timme innan det öppnar, som så många andra om du vill fynda...

Lund har även en stor loppis på Södra Esplanaden lördagar 6.30-15. Själv har jag bara snubblat förbi där några lördagseftermiddagar, tiderna passar inte mig eller familjen. Det verkar vara smidigt annars att sätta upp ett bord där i samband med flytt eller utrensning. Jag vet inget om den, annat än att det är trevligt att ströva runt där, samt att det finns allt möjligt.

Har du Facebook finns det många loppisgrupper, säkert i alla svenska städer. Sök från datorn efter loppisar i ditt område. Varför ska saker skickas när de lika gärna kan bytas med grannarna?

Tänker du på pengar, miljö eller något helt annat när du shoppar på loppis? Varje sak du väljer att köpa på loppis i stället för att köpa en nyvara torde vara ett bra val!

Happy lopping!

1 kommentar:

  1. Tycker esplanaden är 1000 ggr bättre än bakluckeloppisen. folk blir lata när de har bil, packar ner allt möjligt skit, är min teori...

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...