2013-01-14

Rapid och ultrarapid

Där det tidigare hängde en stor tavla föreställande en Spitfire, har jag nu placerat ett stort stycke tyg. Därmed tror jag att jag har bestämt om all inredning i vardagsrummet... Stackars min man som får finna sig i detta. :-)

Tyget heter Rapid och det är Göta Trägårdh som står för designen. Vet någon när hon designade detta? Borås har tydligen tagit upp tillverkningen av Rapid, men mitt är gammalt. Och trots att det troligtvis har tvättats åtskilliga gånger är det i färgerna i nyskick. Mer om Göta för den intresserade finns här.

Den uppmärksamma kan se mina fyra lappkuddar i soffan. Och rutorna har blivit mindre och mindre för varje kudde.

Eftersom jag har en tanke om att vara noggrannare i år, och gillar lappar, har jag sett till att skapa ordentlig ordning bland mina stuvbitar. Många har understrukit att det är mycket tillfredsställande att skapa noga och långsamt, och jag kan bara hålla med. Fler lappverk är att vänta.

2 kommentarer:

  1. Oj va fina kuddarna är. Den i grönt och rosa är vår fin! Använder du skärbrädda när du fixar dina lappar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jätteroliga att göra är de också. Den skärbräda jag köpte var riktigt dålig, så nu sicksackklipper jag. Att det blir lite snett gör inte så mycket. :-)

      Radera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...