2013-02-16

Ibland får man blommor, ibland mössor, ibland kärlek... Ge mer!


Men varför egentligen? Tjänster och gentjänster behövs i samhället, i världen. En människa ger något, en annan annan får. Det behöver inte gengäldas av samma person. Ju mer jag får, desto mer vill jag dela med mig av det jag har.

Och, jag har så enormt mycket, jag får så mycket. Jag är så tacksam. Jag kommer aldrig kunna ge tillbaka tillräckligt till dem som jag får av, om jag så enbart gav under resten av mitt liv. Så känns det. Så låt mig få hjälpa till lite grann, ibland, när jag kan.


Här är en mössa som jag fick i ett byte i närloppisen och som jag gärna skulle vilja ge vidare till rätt person. För jag vet att det finns någon där ute som önskar sig just en sådan här varm och fin mössa. Men vem? Ingen skulle bli gladare än jag om den får pryda någons huvud snart!

1 kommentar:

  1. Åh, vilken läcker mössa! ☺ Lustigt, igår skrev jag själv ett inlägg på min blogg om att få ge, och vad svårt det blir när ingen vill ta emot.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...