2013-02-10

Storhandlare

Jepp, ibland blir det storhandling. En storhandling innebar att jag köpte en ny vaxduk. Och av det bortklippta blev det en påspåsekorv, och lite kassar. Min favoritmodell numera. Fast det är inte den typ av storhandling jag syftar på egentligen. Alla matvaror som skall tas från bilen och in behöver minsann lite specialkassar.

Så det bidde specialkassar av den resterande vaxduksbiten. Vad är så speciellt, kanske någon undrar? Jag gillar de långa axelbanden. Om man bara är stark nog kan man ha dem alla över axeln med maten i, och ändå är händerna fria när nycklar skall tas fram. Funkar för mig! Hur gör du?

3 kommentarer:

  1. Låter jättebra med de långa handtagen! Mina tygkassar som jag handlar med är gamla reklamkassar med vanliga korta handtag, och det funkar ju inte alls när man ska låsa upp dörren.

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar kassar med långa handtag, när man ska handla mat, men sambon tycker om korta. Tror bara vi har en med långa för till vardags med skolböcker eller träningskläder tycker jag det är najs med korta också :)

    SvaraRadera
  3. I vote for long rems! Precis som du skriver frigörs händerna med långa axelremmar, och det är ju himla praktiskt!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...