2013-04-08

Eländes elände och lite syterapi

Usch, det är inte roligt när barnen är sjuka. Hela mitt mående påverkas av det. Och då är det extra viktigt att ta sig tid till det som man verkligen mår bra av, att sy till exempel!

I köket behövde vi en ny vaxduk. Efter att ha varit runt på diverse finbutiker och försökt bestämma mig för en Marimekko, gav jag upp och hamnade på ÖB. Perfekt duk för 29:- metern. Och det bortklippta sydde jag en liten förvaring av, utan instruktioner till och med. Och så gick mitt må-bra-index upp en grad (precis som dotterns feber).

Några långpromenader med mycket bra snack gör också sitt till, men jag kan lätt konstatera att det inte är tillräckligt för att må-bra-indexet ska nå toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...