2013-04-12

Keramik från HH

Här är den första HH-keramikskålen någonsin!

För ett tag sedan hoppade jag på en öppen verkstad där man fick prova på att dreja. För 300:- får man lära sig att dreja under 3 timmar. Det som vi presterade glaserades och brändes av keramikern Anna-Lena Westerlund i Lund. Hon har information om sin öppna verkstad och sina kurser på http://lerbiten.se/

Det var riktigt roligt att först få se hur en keramiker drejar och få lite tips, och sen själv försöka göra något av lerklumpen. En lerklump som i mitt fall bara blev mindre och mindre. Min skål blev minst av de fyra som tillverkades under den kvällen, men alla blev riktigt fina. Jag ska nog prova på detta igen! Ja, man kan nog säga att jag blev lerbiten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...