2013-06-18

En vecka på Mallis

 Den här bloggen börjar alltmer leva sitt eget liv. Men hav förtröstan, de vanliga inläggen är på gång.

Innan dess så blir det en liten tur till Mallorca. Och Alcudia strand går verkligen inte av för hackor! Det var väldigt långgrunt och en sand som får högsta betyg åtminstone de 100 meter som jag testade den ut i viken.

På kvällskvisten låg jag och dottern på de övergivna solstolarna, snackade, busade, fajtades med myggor och fotade i solnedgången.

På dagarna var vi på poolområdet, där vyn över sjön och berget syntes över bokkanten.

Poolen var inte direkt stor, men den dög innan den riktiga turistanstormningen var ett faktum. Efter 18 på kvällen blev den tom eftersom poolen stängde då, men sådant kan man njuta av. The more the merrier stämmer inte alltid. ;)

Eden Lago var tydligen fyrstjärnigt, men har man rest i Turkiet, Egypten etc så kändes det snarare trestjärnigt. Vi hade all inclusive, vilket innebar att det enda som dottern åt i princip var pommes och mackor. Bufféerna var inte speciellt bra... Vi hoppade över frukosten och lunch och tog hamburgare i snackbaren. Middagsbuffén hade ok sallad att blanda till själv. Ölen smakade smaksatt vatten utan alkohol och de övriga dryckerna var lika konstiga, likaså glassen. Ac:n i rummet funkade inte. Från poolen hördes underhållning på tyska fram till 23-24, vill man inte njuta av det är ett rum utan poolutsikt att föredra. Poolhanddukar fick man inte byta utan kostnad. Internet fick man betala för. Etc.

Men... detta skriver jag för att andra ska kunna googla info, inte för att jag är missnöjd. Nä, veckan var helt underbar. Kanske beror det mest på mitt fantastiska resesällskap! Och att vi bokade en restresa som kostade 4000:- per person. Härligt att hoppa på en restresa igen!!!

2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut! Min blogg har knappt varit vid liv alls hittills i sommar :p

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...