2011-06-28

Vackra vardag


I hallen blir det lätt rörigt, men om man koncentrerar sig på detaljerna, några i taget, kan kaoset bli till något fint. Under flera år har jag köpt gamla trägalgar om jag sett några. För att få hänga i min hall måste de uppfylla vissa kriterier, till exempel att de är märkta med ort och har ett gammalt, gärna ensiffrigt telefonnummer.

Senaste loppisbesöket innebar lite variation på temat och några ensamma galongalgar med och utan nitar räddades typ en kvart innan de skulle slängas. Det osålda från loppisen skulle i kontainern, så jag hade inget val. Men jag fick punga ut med en krona styck för dem. :-)

Nu får de hänga i hallen, i min kära och generösa teakhatthylla från Hafa. Kanske kommer galonisarna att bli fler med tiden. Ja, jag undrar allt om det blir trä- eller galongalgarna som vinner kampen i slutändan. Nu står det ungefär 4 - 14 i matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...