2013-03-01

Vimplar säljes!

En bekant tyckte att jag skulle sy vimpelgirlanger och sälja. Jag mumlade något om att man måste mäta och stryka och att jag ändå inte är intresserad av att sälja. Men, fröet hon sådde var snabbväxande, och bara några dagar senare var produktionen i full gång. Och jag tyckte att det var riktigt skoj att sy dem! Jag har till och med strukit dem utan några större bekymmer.

Så jag har sytt vimplar i olika färgskalor. En del med retrotyger. En del i storleken 10*10 cm.

En del i storlek 15*15 cm med blandade nya och äldre tyger.

Och det kan jag lova, jag har då verkligen finslipat processen och kommit på riktigt smarta lösningar alldeles på egen hand. (Sånt som normalt funtade människor vanligtvis kollar upp innan de påbörjar sina sömnadsprojekt!)


Och så har jag sytt vimplar av utslitna jeans. Lika skoj med alla varianter! 


Och så har jag erbjudit närverket att köpa vimplarna för en liten slant. Hittills verkar ingen av dem ha insett att man behöver vimplar. Och inte ens att mitt pris är löjligt billigt. Har de alls ingen koll på vad som är populärt i pysselvärlden och vad sådana här väsentligheter i livet brukar kosta???

Nu är det fredag, det är sol och vår med blå himmel, knappt att man behöver liva upp livet extra med färgglada vimplar.

5 kommentarer:

  1. 150 har jag haft som pris på mina de få gånger jag haft försäljning under ordnade former. Iofs har jag inte sålt några, så det kanske är "dyrt", vad vet jag, men jag har beräknat det på hur lång tid de tar att tillverka.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag skulle säga också, som ett tips, att du kan kolla på olika hantverksförsäljningssajter, typ Epla, Jabbo och Etsy vad folk tar. Bunting tror jag det heter på engelska, vilket kanske är mer gångbart om du ska söka på Etsy.

    SvaraRadera
  3. Lycka till!! Hoppas på god försäljning!!

    SvaraRadera
  4. Om försäljning/inkomst hade varit mitt primära mål hade jag lagt lite möda på att sälja, men där är jag inte. Nöjet framför allt!

    SvaraRadera
  5. Riktigt fina! Jag har bara sytt vimplar i vaxduk, då är de bara att klippa och sy!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...