2012-01-29

Har du pimpat din låda?


På Sanibel Island, där vi tillbringade 4 nätter och lika många dagar, var cykelturerna en höjdpunkt. Stränderna var fantastiska, och villagatorna likaså. Och så sattes fantasin igång big time! Varför har inte alla i Sverige målat på sina brevlådor? 


Eller dekorerat dem med snäckor och stenar?

Och varför har inte fler en delfin att få posten i (och en delfinrumpa att hämta den från)?


Tyvärr tog jag inte så många bilder, men några till hittar jag kanske bland alla de kort som togs. Fram till dess kan man ju alltid hålla koll på Sanibel mailboxes. Jag lovar, enbart de är värda ett besök på ön. :-)

Och i trädgårdarna fanns det enormt mycket utsmycknar, varav en del gick att njuta av. På bilderna ovan försökte jag till exempel fota den höga ställningen där färglada vinflaskor var placerade på ett smakfullt sätt. Det skulle jag vilja ha i min trädgård! 


Och den här stocken från havet var riktigt dekorativ. Men som mycket annat bör det ses på plats.

Lite fler bilder från lyxiga, lugna Sanibel finns här. Vi bodde på Seaside Inn, där vi hade en liten lägenhet med havs- och poolutsikt. Rekommenderas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...